Wednesday, February 2, 2011

13. Gong Xi Fa Chai..

selamat ari raye maap zahir dan batin diucapkan kepada kawang2 ku yang berbangsa china sekalian ye, hehe..

haaaa..taukah anda bahawa tahun 2011 ini merupakan tahun arnab dalam kelendar china? dan tahukah anda bahwa zodiak saye juga adalah arnab sbb saye lahir pada tahun 1987 (dah 24 tahun daaaaa, uhuuu~ )..semestinye anda sume tidak tahu, kn3??....

jadi marilah kite bersame2 mengenal personaliti orang2 yang berzodiak arnab ni, tapi jgan percaye bulat2 la ek, sejauh mane kebenarannye saye pun tak tahu, kalu ade yang same tu, maybe kebetulan, kalu ade yang baik alhamdulillah~teruskan la..kalu ade yang tak baik same2 la kite baiki.. =) 


* * * * * * * * * * * * * *

Menduduki posisi ke-4 di Zodiak China, Arnab melambangkan kreativiti, kasih sayang, dan sensitiviti. Orang yang lahir pada tahun Arnab juga merupakan seorang yang ramah, keluar dan lebih menyukai menemani orang lain. Mereka juga lebih memilih untuk menghindari konflik. Dalam situasi konflik, Arnab memberi pendekatan tenang dan dengan memberi pertimbangan untuk pihak lain.  Arnab percaya pada teman-teman dan keluarga dan kurangnya ikatan tersebut boleh menyebabkan masalah emosional.


Sifat lemah lembut mereka menyebabkan mereka mudah dimanfaatkan. sifat sensitif mereka membuat mereka menghindar dari situasi yang agresif atau kompetitif. Mereka secara keseluruhan konservatif dan tidak tertarik untuk mengambil risiko.


Berkelas, canggih, ekspresif, sopan dan bergaya, mereka yang lahir di bawah Tanda Arnab suka belajartentang budaya dan belajar tentang orang-orang dari negara-negara lain. Arnab menganggap rumah adalah tempat yang selesa, dan rumah-rumah mereka selalu rapi dan terancang. Rumah adalah tempat dimana Arnab lebih suka untuk berhibur.


Arnab harus bekerja lebih keras untuk meningkatkan kepercayaan diri dan harga diri supaya mereka dapat berasa lebih yakin. Keinginan untuk tinggal dalam aman dan selamat, menyebabkan Arnab kurang untuk terusmengambil risiko yang kadang-kadang menyebabkan mereka kehilangan peluang yang baik.

Kesihatan

Walaupun Arnab biasanya tidak terlihat marah atau stres, mereka cenderung untuk menyimpan perasaan didalam hatinyanya. Apabila mereka tidak mendedahkan perasaan ini, perasaan seperti itu boleh menyebabkan Arnab menjadi sakit. Arnab boleh mengambil manfaat dari kegiatan sehari-hari yang akan mengurangkan tahap stres mereka dan lebih baik kesihatan mereka.


Perhubungan

Arnab sangat seksual, tetapi cenderung memberikan lebih banyak perhatian  mereka dari yang mereka mampu. Hal ini boleh menyebabkan situasi yang tidak sihat. Arnab memerlukan rakan kongsi yang tidak akan mengambil kesempatan dari sifat mereka memberi dan perhubungan tersebut akan kuat.

Kerjaya

Arnab mempunyai kemahiran komunikasi yang baik dan menjadi tempat untuk rakan-rakan dan kenalanmendapatkan nasihat mereka. ini menjadikan  Arnab sesuai untuk diplomat yang sangat baik dan ahli politik. kerjaya bagus lain untuk Arnab termasuk : penulis, penerbit, pelakon, pereka busana, ahli terapi, doktor, pentadbir, pegawai perhubungan masyarakat, dan guru.

Arnab dan 5 elemen
 
Arnab Logam  - Tahun 1951 dan 2011

Logam memberikan Arnab kekuatan yang lebih, ketahanan dan tekad.
Arnab Logam  lebih yakin dalam tindakan mereka, Mereka bijak mengendalikan hal berkaitan pekerjaan dan kehidupan romantik.
 
Arnab Air  - Tahun 1903 dan 1963

Seperti arus,
Arnab Air lebih suka mengikuti arus, mengelakkan konflik dengan segala cara, bahkan dalam situasi yang mengganggu. Sangat mudah untuk mengambil keuntungan dari Arnab Air. Mereka sangat menyokong orang lain.
 
Arnab
Kayu - Tahun 1915 dan 1975

Arnab Kayu mengisi waktu mereka melakukan kebajikan untuk orang lain, selalu merasa perlu untuk membuat orang lain gembira. kemurahan hati ini memudahkan bagi orang lain untuk mengambil kesempatan dari dan kadang-kadang Arnab Kayu tidak menyedari yang terjadi pada dirinya.
 
Arnab
Api - Tahun 1927 dan 1987

Api menambah kehangatan ke dalam keperibadian Arnab dan di dalam semua pekara yang Arnab Api lakukan.
Arnab Api sering untuk mencari risiko. Walau bagaimanapun, Arnab Api lebih memilih untuk menghindari konflik.
 
Arnab Bumi - Tahun 1939 dan 1999

Arnab Bumi hidup berdasarkan prinsip percaya kepada realiti. Nasihat yang diberikan agak kasar dan sinis, tapi jujur. kehidupan Rumah adalah penting bagi Arnab Bumi, Serta mereka bersifat Materialistik.
 
Keserasian

Arnab paling serasi dengan Babi dan Anjing dan tidak sesuai dengan Ayam Jantan dan Tikus.


* * * * * * * * * * * * * *

sekian, terima kasih..
 (^_^)V




p/s : sumber = google je la, hehe =pp~

0 comments:

Post a Comment