Sunday, January 20, 2013

Thailand :Hatyai part 2

Assalamualaikum..sawadikap~kapkunkap~~

sambungan part 1 cite aku g hatyai, alhamdulillah aku tak amik mase yang lame untuk menulis part 2 plak, haha..kalu tak jadi ikan pekasam kuasa dua la kot cite aku ni..

ok, hari ke-2 aku kat hatyai..pagi2 tu g bekfes kat restoren Sulaiman dekat ngan Tune Hotel tu je, lintas jalan sket je, ekceli tak susah sngt la nk cari makanan halal kat hatyai ni, sebab org kat sini still ade pengaruh dari malaysia sket, rmai je yang boleh ckap melayu kelantan lagi..pastu aku singgah kat satu egen pelancongan sbelah restoran tu je..kat situ la yang aku tau aku kne tipu tiket g krabi tu..aku amik pakej g ice dome, g songkla, g gua ape ntah nme die, pastu g kat floating market..tu je la kot?pakej ni aku rase berbaloi gak la, tp harga aku x ingt sangt dh, sowi~

sebelum masuk ice dome
mule2, aku g ice dome ni dulu..harga tiket die dlm 30 ringgit cmtu la..kalu nk pegi sile pastikan pakai kasut bertutup ok~suhu die -15,betul, x tipu punye..sejuk gile!ekceli x bnyk bende pun dlm tu, aku rase masuk dalam tu x sampai setengah jam kot, ade patung bangunan sket, binatang sket..cantik memang cntik, tp tak tahan beb, aku tak rase ade idung dh mse tu, huuuuu~

dalam ice dome

pas pegi sini, aku g kat songkla plak, sbelum tu uncle tu tunjuk kat ktorang patung naga, ade tiga bahagian, kepala badan ngan ekor..pastu g pantai yang ade patung ikan duyung tu, last sekali g kat puncak bukit ape ntah, den lupo dah..nak naik bukit tu kne naik cam lif gitu..ade satu kuil kat atas tu and leh nmpak satu songkla tu..pemandangan die ok la~~tp aku tak jumpe plak gambo pemandangan kat atas bukit tuh, nnt kalu jumpe aku buh sini ek..

kepale nage

ekoq
ngan kawan baik..huahuahua
hari ke-3 aku g kat satu gua ni, tak ingat gak name gua die ape, yang aku ingat name die buat lidah aku belit2 nk menyebutnye,hehe..nk masuk gua ni pkai sampan, akan ade 2 org depan dan belakang yang akan jage,mule2 masuk gua ni cam biase je, pastu sampai lebih dalam lagi samapi kene baring dalam sampan, dimana siling gua tu cume beberapa cm je dari idung aku nih..advanture kot!aku suke!hahahaha..

pintu masuk gua dan mengemudi sampan

ape korang nampak?

kuil kecik dalam gua, jangan usik!

dalam gua

petang tu aku g floating market plak, die ade hari gak floating market ni kalu x silap aku weekend je ade..aku pegi dala pukul 5 camtu la, baru nk start, mcm pasar malam gak la, tapi pasar malam atas air dan org jual tu duk dalm sampan..tp yg dalam sampan tu just jual makanan je, kalu baju2 ke beg ke yang bukan makanan jual ade jual kat bahgian atas pasar tu..

floating market

tunjuk, hulur, bayar

rainbow

makan jagung tepi sungai, nyum2~

berada ditengah2 orang siam

malam tu plak aku g pasar malam, just nk jalan2 je la, naik tuk-tuk jap je tak sampai 10 minit dari hotel..pasar malam die lebih kurang je ngan kite punye,tp aku rase lagi best la tgk barang2 die..tebeliak mataku melihatnya, nasib baik la bajet x bape nk mengizinkan aku untuk shoping, kalu tak..................hehe..tu je la kot bende menarik kat hatyai ni..esok tu pagi2 aku naik minibus ke Krabi plak yang memakan mase dalam 4 jam gak la..tu aku cite dalam post lain ek..