Saturday, May 11, 2013

sombong

Assalamualaikum...

petame2 sekali, entry ni bukan nak hentam sesiapa, cume nk luahankan pandangan peribadi,peace yo~ ;)

korang penah tak lalui situasi mcm ni..

A: hai ali~ (menegur dengan ikhlas setelah sekian lame tak ketemu)
B: wey abu, lame tak nampak ko?sombong ek sekarang ni...
A: erk! (speechless) 

ha, korang penah tak jadi macam abu?aku dengan bangganye akan jawab, BANYAK KALI~hohohoho..bole jadi juara sombong sedunia dh kot kn?

bagi aku, sombong ni ade 2..

1) sombong yang disengajakan
2) sombong yang TIDAK disengajakan

bagi kategori yang pertama, sombong yang disengajakan bermaksud..aku memang sengaje tak nak tegur ko..sebabnye juga terbahagi kepada dua, iaitu:

-sebab apa yang aku penah buat kat korang, jadi aku rase segan nk tegur korang..

-kedua, sebab ape yang korang penah buat kat aku..bukan sebab tidak memaafkan, tp susah untuk melupakan..ayat~

manakala bagi kategori ke 2 plak, sombong yang TIDAK disengajakan, maksudnye..memang aku takde niat pun nk sombong2 kat ko..sebabnye ade banyak,iaitu :

- bz
- lupe nk reply yang korang msg or tegur aku
- dan yang ni sering kali terjadi, dimana aku tidak mempunyai keyakinan yang mencukupi untuk menegur korang..

alangkah bagusnye kalau sume orang bole bersangka baik dan aku bole menambah keyakinan aku, maka tentu sekali isu sombong ini tidak akan timbul bukan?

sekain.

yang benar,

budak sombong~ :)

p/s :kepada sesiapa yang aku dh tersombong, im really sorry dear.....

0 comments:

Post a Comment