Friday, May 10, 2013

makeup tutorial

Assalamualaikum & Wassup yo! 

kali ni aku nak share ngan korang2 sume care2 nk makeup ye~terutama sekali untuk gegurl sekalian,hehe..saje je la nk mengedik sekali sekale ape salahnye dok? ekceli aku sebenarnye jarang mekap kalu nk bnding mase zaman remaje aku dulu..nak kuar umah pun kene pkai eyeliner bagai..tapi sekrang ni duk saje2 dalam bilik, boring2, aku pun nk perabih la barang2 mekap aku yang tak seberape tu ha.. 

petame2nye..aku nk perkenalkan lah guru mekap aku, iaitu MICHELLE PHAN..ekceli die ni cume gadis2 biase yang suke mekap tp sebabkn ke-passion-an beliau terhadap mekap/ mende2 penjagaan kulit/fesyen die bole jadi sangat berjaya..kalau korang masih tak tau sape die ni, sila klik SINI!

die ni banyak buat tutorial makeup dan bg tips yang berguna..die punye style makeup plak akan bersesuaian dengan acara tertentu mcm wedding, nk g clubbing, nk g keje n etc..aku memang selalu folo video2 die..dan yang paling latest mekap nk g prom/graduation..mcm gambar kat bawah ni ha~



so, mari kite mulekan dengan tutorial versi aku plak, hohoho...

first thing first..mesti la kne ade brang mekap kn..barang mekap aku xde la sehebat beliau yang diatas ni, cukup2 mkan je, tu pun kire ok la kn...






dalam gambar ni aku dh susun barang mane yang aku guna dulu..start dengan foundation dan last sekali aku pkai lip ice je, x de lipstick~ lepas dh puas bergambo bagai, sile la buang mekap tersebut dengan menggunakan mekap removal..lassssstttttt sekali lepas aku dh buang sume, aku sembur la sket muke aku dengan face mist tu, nk bg lembab sket la kononnye~

rasenye kalu nk cerita satu2 cane aku mekap sampai esok pun tak abis taip kot..so, kalu korang nk try gak sile la bukak youtube michelle phan tu sendiri sebab beliau ajar lebih detail lg,hehe...

maka hasilnye ialah~




maafkan saye jika aksi gedik ini mengganggu ketentaraman korang, hahahaha~dan hasilnye mestilah tak same dengan michelle phan punye mekap kan, tp aku dh cukup puas ati dh camni..

selain dari mekap, gambar diatas diambil menggunekan appalication camera360, sebab tu kulit i jd flawless gitu, ahaks!

oh ye, aku lupe plak nk amik gambar sebelum,sekian,ngeeee~ 

babai!:P

0 comments:

Post a Comment