Tuesday, February 26, 2013

why so upset?

pada satu hari..aku pun pegilah ke pizza hut..sorang2..smbil tunggu oder, aku pun buat lah ape yg bole dibuat..tb2, sorng pelayan pizza tu dtang kat aku n die hadiahkan aku sesuatu..

jeng3......




ye, ianya adalah sehelai tisu..yang sekarng ni aku gantug kat meja study, dh setiap kali aku tgk, aku akan tersenyum...betul ;)

bile hanya ada dinding dan aku, atau x de org yang kenal aku berada disekeliling aku atau pun dengan kata lain mse aku sorang2 dan tak senyum..orang selalu salah paham, mcm bukti gmbr kat atas la..aku cume duk saje, tgh tunggu oder..tp pelayan tu kate aku nmpak sedih..padahal aku rase aku neutral je mase tu..x sedih, x hepi, cume pk nk makan je time tu..

teringt gak mse drive kete nk balik ganu, aku folo housemate aku ni nk balik kelantan, aku nk balik ganu..aku drive sorng folo belakang kete die, mase berenti kat lampu isyarat die msg, nape nmpak cm tensen je?padahal aku pun tgh neutral mase tu, tgh tunggu lampu isyarat je..maybe silau matahari sket..tp x de ke tensenan langsung pun..
ni contoh muke tensen, contoh je, x tensen pun ok?

ramai jugak yang bole salah paham ngan muke tensen aku ni..tapi aku x bole nk buat ape, sebab ianya berlaku dibawah minda separa sedar aku, dimana wajah aku menzahirkan ape yang terbuku dihatu dan ianya menunjukkan diri aku yang sebenarnye..orang yang tak kenal aku, kate aku ni seorng yang periang, ape2 pun selalu senyum je..ingt lagi kawan aku kate cmtu bile abis jawap paper yang susah nk mampus, tp aku bole paling belakang dan senyum lebar kat die, mcm tak tensen, padahal???ye, aku pelakon yang hebat bukan? tp pelakon pun, ade mse die belakon tak menjadi..kalu biase2 pun orang bole salah paham, ini kan pula bile hati dah overload???memang penah dh jadi, bile dh x leh belakon lagi, lagi betimpa2 la salah paham tersebut...tp ape bole buat?nk terangkan dr a-z pun x de gune dh kot..

aku yang sebenar, x seperti yang terzahir diwajahku..tp yg mampu aku buat, smile & live the life, salam :)

p/s : i love pizza hut!

1 comments:

Unknown said...

hamboiii~~ kalau dia lelaki dia nak ngorat kau kot.. tp macam kelakar lah pulak, macam dalam novel je kesah ni.. ahaha XD

Post a Comment